Ramowy rozkład dnia


PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU NIEPUBLICZNYM „ANIELINEK” W OTWOCKU

7.00 – 8.00    „Radosny poranek” - schodzenie się dzieci, serdeczne powitanie;

  • zabawy i gry dowolne według zainteresowań dzieci – manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne;
  • wspomaganie i korygowanie rozwoju - praca indywidualna z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe i dziećmi zdolnymi (pozostałe dzieci zabawy dowolne);

8.00 – 8.20     Czytanie dzieciom bajek (wszystkie dzieci razem);

8.20 - 8.30     Poranna rozgrzewka (rozejście do grup) – zestaw ćwiczeń porannych, zabawy ruchowe i integracyjne;

8.30 - 9.00     Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczno-porządkowe);

  • mycie rąk; rozkładanie naczyń;
  • modlitwa przed posiłkiem;
  • śniadanie (doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku);
  • modlitwa po posiłku;
  • mycie zębów po posiłku;

9.00 - 9.15     Na modlitwę czas... wspólna modlitwa w grupach;

9.15 - 11.00    Zabawa i edukacja – „odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”

  • realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej;
  • zabawy dowolne według zainteresowań i podejmowane z inicjatywy dzieci;

11.00 – 11.50    Pobyt na świeżym powietrzu - zajęcia i zabawy na powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w terenie (prowadzenie obserwacji przyrodniczych, zabawy badawcze w naturalnym środowisku);

11.50 - 12.50    Przygotowanie do obiadu (czynności higieniczno-porządkowe);

  • mycie rąk; rozkładanie naczyń;
  • modlitwa przed posiłkiem;
  • obiad (doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku);
  • modlitwa po posiłku;
  • mycie zębów po posiłku;

12.50 – 14.30   Przygotowanie i leżakowanie w grupie młodszej - odpoczynek poobiedni przy muzyce, bajkach, baśniach i opowiadaniach;

13.00 - 13.20   Czytanie dzieciom bajek w grupie starszej, relaks przy muzyce;

13.20 - 14.50   Zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, zabawy dowolne według zainteresowań i podejmowane z inicjatywy dzieci (w grupie starszej);

  • indywidualna praca z dzieckiem – monitorowanie, korygowanie i wspieranie rozwoju; udział w zajęciach i zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności;
  • zabawy na powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze;

14.50 - 15.30  Przygotowanie do podwieczorku (czynności higieniczno-porządkowe);

  • mycie rąk; rozkładanie naczyń;
  • modlitwa przed posiłkiem;
  • podwieczorek (doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku);
  • modlitwa po posiłku;
  • mycie zębów po posiłku;

15.30 - 17.00  „Wesołe popołudnie” - Rozchodzenie się dzieci, serdeczne pożegnanie i powrót do domu; troska o ład i porządek w otoczeniu;

  • zabawy dowolne i gry według zainteresowań dzieci w sali lub na placu zabaw – manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne;
  • wspomaganie i korygowanie rozwoju - praca indywidualna z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe i dziećmi zdolnymi (pozostałe dzieci zabawy dowolne);