Ramowy rozkład dnia
PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU NIEPUBLICZNYM „ANIELINEK” W OTWOCKU
7.00 – 8.00 „Radosny poranek” - schodzenie się dzieci, serdeczne powitanie;
- zabawy i gry dowolne według zainteresowań dzieci – manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne;
- wspomaganie i korygowanie rozwoju - praca indywidualna z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe i dziećmi zdolnymi (pozostałe dzieci zabawy dowolne);
8.00 – 8.20 Czytanie dzieciom bajek (wszystkie dzieci razem);
8.20 - 8.30 Poranna rozgrzewka (rozejście do grup) – zestaw ćwiczeń porannych, zabawy ruchowe i integracyjne;
8.30 - 9.00 Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczno-porządkowe);
- mycie rąk; rozkładanie naczyń;
- modlitwa przed posiłkiem;
- śniadanie (doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku);
- modlitwa po posiłku;
- mycie zębów po posiłku;
9.00 - 9.15 Na modlitwę czas... wspólna modlitwa w grupach;
9.15 - 11.00 Zabawa i edukacja – „odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”
- realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej;
- zabawy dowolne według zainteresowań i podejmowane z inicjatywy dzieci;
11.00 – 11.50 Pobyt na świeżym powietrzu - zajęcia i zabawy na powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w terenie (prowadzenie obserwacji przyrodniczych, zabawy badawcze w naturalnym środowisku);
11.50 - 12.50 Przygotowanie do obiadu (czynności higieniczno-porządkowe);
- mycie rąk; rozkładanie naczyń;
- modlitwa przed posiłkiem;
- obiad (doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku);
- modlitwa po posiłku;
- mycie zębów po posiłku;
12.50 – 14.30 Przygotowanie i leżakowanie w grupie młodszej - odpoczynek poobiedni przy muzyce, bajkach, baśniach i opowiadaniach;
13.00 - 13.20 Czytanie dzieciom bajek w grupie starszej, relaks przy muzyce;
13.20 - 14.50 Zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, zabawy dowolne według zainteresowań i podejmowane z inicjatywy dzieci (w grupie starszej);
- indywidualna praca z dzieckiem – monitorowanie, korygowanie i wspieranie rozwoju; udział w zajęciach i zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności;
- zabawy na powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze;
14.50 - 15.30 Przygotowanie do podwieczorku (czynności higieniczno-porządkowe);
- mycie rąk; rozkładanie naczyń;
- modlitwa przed posiłkiem;
- podwieczorek (doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku);
- modlitwa po posiłku;
- mycie zębów po posiłku;
15.30 - 17.00 „Wesołe popołudnie” - Rozchodzenie się dzieci, serdeczne pożegnanie i powrót do domu; troska o ład i porządek w otoczeniu;
- zabawy dowolne i gry według zainteresowań dzieci w sali lub na placu zabaw – manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne;
- wspomaganie i korygowanie rozwoju - praca indywidualna z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe i dziećmi zdolnymi (pozostałe dzieci zabawy dowolne);